Η βίαιη μετεξέλιξη της εκπαίδευσης προ  των πυλών!!!

 

Γράφει ο Παναγιώτης Καράμπελης

Συμπληρώνοντας 2 εβδομάδες χωρίς σχολεία, οι συνολικά 250 χιλιάδες μαθητές και άλλοι διπλάσιοι φοιτητές βρέθηκαν βίαια έξω από το φυσικό τους χώρο, έτσι απρόσμενα. Ποιος θα το φανταζόταν εν έτη 2020, ότι η συνολική εκπαιδευτική κοινότητα κινδυνεύει να μην ολοκληρώσει την χρονιά της.

Ποιος θα φανταζόταν – ούτε στα πιο τρελά και κακόγουστα όνειρα – ότι το εκτα..ακι δεν θα έχει την ευκαιρία να ζήσει την τελευταία του γιορτή στο Δημοτικό του πριν αφήσει τους Δασκάλου του, για να μεταβεί στο Γυμνάσιο, και ούτε το 17χρονο να δώσει τον αγώνα του για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τους ίδιους όρους που έδωσαν οι συμμαθητές του την περσινή και όλες τις χρονιές. Αμ δε, οι τελειόφοιτοι στα πανεπιστήμια που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ορκωμοσία και χωρίς την δυνατότητα για την πολυπόθητη εισαγωγή τους στην αγορά εργασίας …….η οποία ας γελάσουμε ….σιγά μην υπάρχει ή στην καλύτερη σιγά μην τους περιμένει.

Πόσο γλαφυρά μπορεί κάποιος να περιγράψει την κατάσταση?

Η εκπαιδευτικοί ανέτοιμοι για το πλήγμα που δέχτηκαν. Η εργασία θα αλλάξει, αλλάζει.

Το τέλος της συμβατικής τάξης είναι εδώ!!!

Το τρένο της εξέλιξης είναι εδώ. Θεωρώ ότι σφύριξε και όσοι ήσαν υποψιασμένοι ανέβηκαν. Οι υπόλοιποι θα μείνουν με τα ερωτήματα πότε πέρασε, γιατί δεν είναι μέσα στα βαγόνια?

Η τεχνολογία, τα εργαλεία υπήρχαν και εξελίχθηκαν. Οι περίφημες ΤΠΕ, που τόσο κάποιοι λοιδορούσαν μένοντας στο παραδοσιακό και μη ελκυστικό πλέον βιβλίο, ήρθαν για να μείνουν. Ήρθαν για να μείνουν και να εφαρμοστούν από το χτύπημα του κουδουνιού της επόμενη σχολικής χρονιάς.

Η ψηφιοποίηση της διδασκαλίας, της επικοινωνίας και της διοίκησης είναι επιτακτική ανάγκη. Εκπαιδευτικοί, μαθητές γονείς και διοικούντες, περνάνε ένα μεγάλο crash test. Η αποβολή από την νέα τάξη πραγμάτων θα είναι ακόμα πιο βίαιη. Ο αποκλεισμός, εργασιακός για τους εκπαιδευτικούς και ο εκπαιδευτικός για τους μαθητές είναι προ των πυλών.

Άμεση η ανάγκη για ανάπτυξη ατομικών ψηφιακών δεξιοτήτων. Η διαχείριση της ψηφιακής τάξης, θα απέχει πολύ μακριά από την φυσική παρουσία. Δεν θα χρειάζονται οι 114 απουσίες για να περάσεις την τάξη αλλά ο χρόνος παραμονής στην πλατφόρμα. Δεν θα χρειάζεται να πάρεις τηλέφωνο τον Διευθυντή σου για να τον ενημερώσεις ότι θα αργήσεις, αλλά η ψηφιακή σου τάξη θα έχει ξεκινήσει χωρίς εσένα και θα έχεις την εργασιακή απουσία. Οι βαθμοί των τεστ θα είναι online και δεν θα χρειάζεται αρκετός χρόνος για να δημιουργήσεις παιδαγωγικό κλίμα στην ψηφιακή τάξη, αφού με το πάτημα ενός πλήκτρου ο μαθητής θα σωπαίνει και θα αποβάλλεται ψηφιακά.

Άλλη πραγματικότητα……..Ψηφιακή

Η εκπαιδευτική κοινότητα ανέτοιμη. Από το Υπουργείο Παιδείας όπου φάνηκε στον πρώτο ιο η γύμνια του. Σχολεία υπό στελεχωμένα, με ελάχιστη υλικοτεχνική δομή και σχεδόν μηδενικές ταχύτητες σε πρόσβαση στην πληροφορία. Αίθουσες εργαστηρίων με υπολογιστικά συστήματα δεκαετίας. Αίθουσες Συλλόγων Διδασκόντων με 1 η 2 υπολογιστές και αναλογία 1 Η/Υ ανά 15 καθηγητές. Η οικονομική κρίση αυτά άφησε, αυτά παραλαμβάνουν οι νέες γενιές. Ας μην κατηγορήσει κανείς τους εκπαιδευτικούς και τις συνθήκες όπου εργάζονται. Το φιλότιμο δεν αρκεί, στην νέα Εποχή.

Η επόμενη ημέρα είναι η κρίσιμη!!!

Αν η πολιτεία δεν στηρίξει άμεσα το δημόσιο σχολείο, με υλικοτεχνική υποδομή η οποία να κοιτάει την επόμενη δεκαετία (Δίκτυα οπτικών Ινων – Δικτύωση Σχολείων – Νέα σύγχρονα υπολογιστικά συστήματα – Διαδραστικούς πίνακες) και αν και από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί δεν διαμορφώσουν με την πινελιά τους το νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον, θα χαθούν πάλι γενιές και γενιές.

Κοιτώντας το Δημόσιο Σύστημα Υγείας που στηρίζεται τώρα για να μην καταρρεύσει και δούμε εικόνες Ιταλίας, ας στηριχθεί και το Δημόσιο Σχολείο για να μην καταρρεύσει και ολόκληρη η κοινωνία.

Ας ελπίσουμε ότι θα διαμορφώσουμε εμείς την νέα ψηφιακή μας πραγματικότητα!!

ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΠΑΛ Κ.  ΑΧΑΙΑ

Msc ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Msc ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΗΣ

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *