Το 2020 αποτελεί χρονιά δραστικών αλλαγών για την υποχρεωτική εκπαίδευση, όπως τις προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Έτσι, μέχρι τον Ιούνιο θα ολοκληρωθεί η κατάρτιση των νέων προγραμμάτων σπουδών και παράλληλα θα ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει η εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων.
«Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα γίνει μέσα στο σχολικό περιβάλλον τους και όχι εκτός σχολείου από μέντορες και επιμορφωτές που θα κατανεμηθούν στις 13 Περιφέρειες Εκπαίδευσης» προανήγγειλε ο νέος Πρόεδρος του ΙΕΠ, Ιωάννης Αντωνίου.
Μιλώντας στην Καθημερινή, ο κ. Αντωνίου ανακοίνωσε πως μέχρι τον Ιούνιο θα ολοκληρωθεί η κατάρτιση των νέων προγραμμάτων σπουδών και παράλληλα θα ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει η εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων. Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου ήδη έχουν επιλεγεί οι πανεπιστημιακοί – επιστημονικοί υπεύθυνοι των ομάδων για τα νέα προγράμματα σπουδών, οι οποίες θα συγκροτηθούν από εκπαιδευτικούς της τάξης.
Η βάση για την κατάρτιση των νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολειά θα είναι εκείνα της περιόδου 2014-2015, τα οποία θα επανεξεταστούν και θα επικαιροποιηθούν. Τα προγράμματα της περιόδου εκείνης προκρίθηκαν διότι έχουν δοκιμαστεί πιλοτικά σε σχολεία, στα Πρότυπα-Πειραματικά και σε «συμβατικά».
Όπως έχει ανακοινώσει και η υπουργός Νίκη Κεραμέως, στα αναλυτικά προγράμματα του δημοτικού και του γυμνασίου θα προστεθούν νέα προγράμματα για την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Αυτά θα αφορούν τους τομείς της επιχειρηματικότητας, του εθελοντισμού, της ρομποτικής, της προστασίας του περιβάλλοντος, του επαγγελματικού προσανατολισμού, και της κατανόησης του «άλλου» (π.χ. προσφυγόπουλα, άτομα με ειδικές ανάγκες).
Τέλος, θα επανασχεδιαστούν από το  μηδέν τα προγράμματα σπουδών των επαγγελματικών λυκείων –τα γνωστικά αντικείμενα, οι κλάδοι, οι κατευθύνσεις– λαμβάνοντας υπόψη και τις εξελίξεις στην αγορά εργασία.

Εντός των σχολικών μονάδων η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από μέντορες και επιμορφωτές