Εκπαιδευτικά Προγράμματα στο Μουσείο Κοτσανά!

Τηλεπικοινωνίες και κρυπτογραφία: πώς επικοινωνούσαν και έστελναν κωδικοποιημένα μηνύματα οι αρχαίοι Έλληνες

Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μεταφερθούν στην Αρχαία Ελλάδα και να ανακοινώσουν την πτώση της Τροίας, όπως στην αρχαιότητα. Θα προσπαθήσουν μέσα από παιχνίδια ρόλων και με διαδραστικά μέσα να λειτουργήσουν τον πρώτο οπτικό τηλέγραφο της ιστορίας και την πρώτη συσκευή τηλεπικοινωνίας στον κόσμο, αλλά και να εξερευνήσουν τους τρόπους κρυπτογράφησης στην αρχαιότητα.

Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές μέσω της βιωματικής εμπειρίας τις μεθόδους μετάδοσης μηνυμάτων στην Αρχαία Ελλάδα.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Γ’, Δ’, Ε’, ΣΤ’ Δημοτικού και Α’, Β’, Γ’ Γυμνασίου και διαμορφώνεται κάθε φορά ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα συμμετοχής.

paixnidia

Αρχαία ελληνικά παιχνίδια στρατηγικής: από το ζατρίκιο µέχρι το παζλ, το τάνγκραµ, το «σκάκι», το «τάβλι» και την «τρίλιζα».

Μέσα από το πρόγραμμα, οι μαθητές θα δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στα αρχαία ελληνικά παιχνίδια. Επιπλέον, θα εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με τα παιχνίδια του τότε και του σήμερα και θα μάθουν για την αξία και τον ρόλο που έπαιζε το παιχνίδι στην καθημερινή ζωή των Αρχαίων Ελλήνων.

Στόχος του προγράμματος είναι να ανακαλύψουν οι μαθητές τα σημαντικότερα ευφυή παιχνίδια στρατηγικής από τη Μινωική ως την Ύστερη Ελληνιστική Περίοδο.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου και διαμορφώνεται κάθε φορά ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα συμμετοχής.

ypologistikes-mixanis

Υπολογιστικές µηχανές της Αρχαιότητας: από το «κοµπιουτεράκι» της Σαλαµίνας μέχρι τον «υπολογιστή» των Αντικυθήρων.

Μέσα από το πρόγραμμα οι μαθητές μπορούν να κάνουν πράξεις με το αρχαίο ελληνικό κομπιουτεράκι και να προβλέπουν γεγονότα με τον μηχανισμό των Αντικυθήρων. Θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα εργαστήριο όπου μόνοι τους θα κατασκευάσουν το σημαντικότερο τμήμα του πρώτου υπολογιστή στην ιστορία, την Καρδιά του Μηχανισμού! Στόχος του προγράμματος είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις υπολογιστικές μηχανές των αρχαίων Ελλήνων και μέσα από το κατασκευαστικό κομμάτι, να ξεδιπλώσουν τις δεξιότητες τους, κατανοώντας παράλληλα τη θεωρία μέσα από την πράξη.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου (Α΄,Β΄,Γ΄ τάξης) και Λυκείου (Α’, Β’, Γ’, τάξης).

ahr-kai-ydor

«Αήρ και ὕδωρ» : από το πρώτο «συντριβάνι» μέχρι τον πρώτο «συναγερμό» της ιστορίας.

Οι μαθητές θα μπορέσουν μέσα από την πρακτική εφαρμογή συγκεκριμένων εφευρέσεων, όπως του πρώτου ηχητικού συναγερμού, της αυτόματης κρήνης, της κούπας του Πυθαγόρα, της αιολόσφαιρας του Ήρωνος, να κατανοήσουν πλήρως τη λειτουργία τους αλλά και την εφαρμογή της επιστήμης της φυσικής.

Στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να γνωρίσουν, πώς οι Αρχαίοι Έλληνες αξιοποίησαν στοιχεία της φύσης, όπως το νερό και ο αέρας για τη λειτουργία των εφευρέσεων τους.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού (Ε, Στ΄τάξη), Γυμνασίου (Α’, Β’, Γ’ τάξη) και Λυκείου (Α’, Β’, Γ’ τάξη).

 .

Το βιβλίο Ιστορίας ζωντανεύει στο Μουσείο: Aπό το χαρτί στην πραγματικότητα

Οι μαθητές θα έρθουν σε άμεση επαφή με τα αρχαιολογικά κατάλοιπα που θα γνωρίσουν στις σελίδες του βιβλίου του μαθήματος της Ιστορίας «Ιστορία Στα αρχαία Χρόνια».

Σκοπός του προγράμματος είναι τα λειτουργικά εκθέματα των συλλογών να ζωντανέψουν στα μάτια των μαθητών, οι οποίοι θα γνωρίσουν με τον καλύτερο τρόπο τις «πρωτογενείς» πηγές, θα κατανοήσουν την κατασκευή όσων έχουν μελετήσει, θα χρησιμοποιήσουν πρακτικά κομμάτια και μέρη από τα παραθέματα, τις εικόνες, τους χάρτες, τα κείμενα του βιβλίου τους με τη βοήθεια του εξειδικευμένου προσωπικού του Μουσείου.

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρουσιάζονται 8 διαφορετικές κατηγορίες βάσει του σχολικού εγχειριδίου: Μουσικά όργανα αρχαίων Ελλήνων, Ναυτική τεχνολογία, Νομισματική, Αθλητική τεχνολογία, Παιχνίδια, Εφευρέσεις Αρχιμήδη, Αρχαίο Θέατρο, Χάρτης Πτολεμαίου.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Δ’ τάξης Δημοτικού.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Διαβάστε επίσης...

To σενάριο για κλείσιμο των Σχολείων σύμφωνα με την εφημερίδα Μακεδονία

TweetΣύμφωνα με την εφημερίδα Μακεδονία και τον δημοσιογράφο κ.Εύρη Τσουμή το ΥΠΑΙΘ επεξεργάζεται σενάριο  για …

Τι απαντά το Υπουργείο για το ενδεχόμενο κλεισίματος των Σχολείων στις 15 Νοεμβρίου

TweetΠολλές χώρες της ΕΕ, όπως η Ρουμανία, έκλεισαν τα σχολεία για δυο εβδομάδες λόγω της …

Θεσσαλονίκη: Συγκλονίζει η δασκάλα που έσωσε τους μαθητές της

TweetΓια το περιστατικό με την κατάρρευση ψευδοροφής σχολικής αίθουσας σε δημοτικό σχολείο στη Πυλαία Θεσσαλονίκης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *