«Στόχος»: H Παιδεία

Ζώντας σε μια εποχή που γύρω μας όλα μεταβάλλονται και συνεχώς αλλάζουν, η αβεβαιότητα κυριαρχεί και το μέλλον τόσο του κοινωνικοπολιτικού συστήματος όσο και του εκπαιδευτικού φαντάζει ζοφερό.

Όντας πατέρας και εκπαιδευτικός με τα σημερινά δεδομένα διανύω μια περίοδο σκεπτόμενος τι ακριβώς σημαίνει εκπαίδευση και τι παιδεία. Τους όρους λίγο πολύ όλοι τους γνωρίζουμε.

Κατέχοντας κ εγώ ο ίδιος στα τόσα χρόνια της εκπαιδευτικής μου καριέρας το θεωρητικό υπόβαθρο των όρων, προσπαθώ να τους κάνω βίωμα και να τους μεταδώσω στους μαθητές. Επιδιώκω καθημερινά μέσα από το μάθημα και κυρίως μέσα από την επικοινωνία μαζί τους να τους δώσω την ώθηση να ζήσουν σε μια κοινωνία έχοντας ως άξονα την ειλικρίνεια και την καθαρότητα της ψυχής τους ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τη ζωή και τις δυσκολίες της. Και πάνω απ’ όλα πιστεύοντας σε ιδανικά και αξίες, να μάχονται για ένα καλύτερο αύριο.

Ωστόσο, η λογική μου κάπου εδώ σταματά και κυρίαρχη θέση καταλαμβάνει ο προβληματισμός. Δεκαεννέα χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση πρώτη φορά έρχομαι αντιμέτωπος με ηθικά ερωτήματα μείζονος σημασίας. Πώς είναι δυνατόν πλέον μέσα σε μια κοινωνία που διδάσκει την αδικία και τον ατομικισμό, εγώ αμέριμνος να μπορώ να διδάσκω στα παιδιά μου το δίκαιο και το καλό όλων έτσι όπως εγώ το διδάχθηκα από τους δικούς μου εκπαιδευτικούς και το πίστεψα; Πώς είναι δυνατόν τη στιγμή που πολεμούν ανελέητα το έργο μας και την αξία του εγώ να μπορώ να κοιτάξω στα μάτια αυτά τα παιδιά και να τους διαβεβαιώσω πως όλα θα πάνε καλά;

Το έργο της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι εξίσου σημαντικό με εκείνο της δημόσιας.

Γνωρίζω ότι κάθε μαθητής στοιχίζει στον κρατικό προϋπολογισμό για μια σχολική χρονιά 6.000€ στη δημόσια εκπαίδευση. Ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση στο πέρασμα χιλιάδων χρόνων συνυπάρχουν συμπληρώνοντας η μια την άλλη, με την πρώτη να έχει ιδιαίτερη παράδοση στη χώρα μας ήδη από την εποχή του Σωκράτη και του Πλάτωνα.

Σήμερα εν έτη 2015 και με την γενικότερη αστάθεια που επικρατεί, αυτή η ιδιωτική εκπαίδευση με την τόση μεγάλη παράδοση έχει πληγεί ανεπανόρθωτα, παρόλα αυτά με σθένος παλεύει να ανταπεξέλθει στα συνεχόμενα πυρά που δέχεται με τελευταίο πιθανό σενάριο την επιβολή 23% Φ.Π.Α. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι γονείς που εμπιστεύονται την μόρφωση των παιδιών τους σε ένα ιδιωτικό σχολείο να επιβαρυνθούν πέρα από κάθε λογική με επιπλέον φόρο, παρότι έχουν ήδη καταβάλλει τον αντίστοιχο για τη δημόσια παιδεία. Πώς είναι δυνατό να ανταπεξέλθει κανείς σε κάτι τέτοιο; Πώς είναι δυνατό να επιτραπεί μια τέτοια αδικία;

Καταλήγοντας, αρνούμαι να συμβιβαστώ με οτιδήποτε έχει σκοπό να πληγώσει ανεπανόρθωτα την καρδιά του πολιτισμού μας, την παιδεία μας. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μας χειραγωγήσει και θα πολεμήσουμε με πυγμή γι αυτά που πιστεύουμε. Θα αντισταθούμε σε ό,τι παράλογο προσβάλλει την εκπαίδευση και δημιουργεί οικονομικές και ταξικές διακρίσεις. Θα σταθούμε αρωγοί πλάι στους γονείς και στα παιδιά υπενθυμίζοντας σε όλους πως το δικαίωμα στη μόρφωση και την παιδεία ανήκει σε ΟΛΟΥΣ.

Σπύρος Παπαχαραλάμπους

Μαθηματικός

newsbomb.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *