Παιδεία που παιδεύεται και παιδεύει

ΜΙΑ μέρα, μετά τη διεθνή Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών (5/10), ο κ. Ν. Φίλης, ο νέος υπουργός Παιδείας των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, μιλώντας στη Βουλή (6/10) παρουσίασε το όλο εκπ/κό ζήτημα ως απότοκο της εκπ/κής πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων.

ΑΛΛΑ, έτσι δεν κάνουν όλοι οι επόμενοι υπουργοί Παιδείας, για τους προηγούμενους; Στην Ελλάδα δεν ζούμε;

ΚΙ ΟΜΩΣ, ο ίδιος γνωρίζει άριστα, κατά τα λεγόμενά του, τόσο τα αίτια, όσο και τα αποτελέσματα της τραγικής κατάστασης στο χώρο της Βασικής Εκπ/σης. Ομολογεί: «Όλοι και όλες, με παιδιά ή χωρίς παιδιά, συμφωνούμε ότι η εκπαίδευση είναι ένας από τους μεγάλους ασθενείς αυτής της χώρας. Μπορεί να διαφωνούμε στα αίτια, αλλά όλοι και όλες συμφωνούμε με τα αποτελέσματα»!

ΚΑΙ ενώ γνωρίζει πολύ καλά τα “αίτια” του προβλήματος, αντί να προβεί σε γρήγορες, ανέξοδες και τολμηρές κινήσεις, δυστυχώς κι αυτός ακολουθεί την πεπατημένη των προηγούμενων υπουργών, αφού λέει: «Αναλαμβάνουμε την ευθύνη να καταγράψουμε όλα αυτά τα “γιατί” που όλοι και όλες συναντάμε στις καθημερινές μας διαδρομές και με ανοιχτή καρδιά και μυαλό να ανοίξουμε επιτέλους έναν συντεταγμένο διάλογο, με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, για τη διαμόρφωση ενός μεταρρυθμιστικού οράματος για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».

ΜΑ, το εκπαιδευτικό πρόβλημα στη χώρα μας έχει “χορτάσει” από διαλόγους, και άρα δεν είναι “επιτέλους”! Ο κάθε υπουργός Παιδείας “φιλοδοξεί” να κάνει διάλογο με την κοινωνία για το εκπ/κό. Αλλά βλέπετε, όταν δεν θέλει, ή δεν ξέρει, ένας υπουργός να λύσει ένα καυτό θέμα (όπως το εκπαιδευτικό), το παραπέμπει σε επιτροπές και διαλόγους!

Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ του τωρινού “φίλειου” διαλόγου είναι ότι αυτός θα είναι “συντεταγμένος”! Να υποθέσουμε δηλαδή, με έτοιμες ερωτήσεις και απαντήσεις;

Ο ΚΥΡΙΟΣ Φίλης, επιπλέον, προσθέτει: «Στο διάλογο αυτό θα συζητήσουμε για το σχολείο που έχουμε, θα αξιολογήσουμε το σχολείο αυτό -χωρίς να πετάμε τα “καλά” που έχουν γίνει- θα αξιοποιήσουμε όλες τις εμπειρίες και πρακτικές εντός και εκτός της χώρας μας και έχοντας σταθερές βάσεις θα επανασχεδιάσουμε το σχολείο που θέλουμε, αναζητώντας τις πιο πλατιές κοινωνικές και πολιτικές συγκλίσεις».

ΛΟΓΙΑ, λόγια, πολλά λόγια με πολιτικάντικα υποσχετικά “θα”! Το μόνο παρήγορο είναι ότι επισημάνθηκε –πάλι καλά!- από την κυβέρνηση η σπουδαιότητα του έργου των εκπ/κών οι οποίοι «για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις μεγάλες ευθύνες του έργου τους χρειάζονται, ανάμεσα σε άλλα, ικανοποιητικές αποδοχές, αξιοπρεπές εργασιακό περιβάλλον και έμπρακτη αναγνώριση της κοινωνικής προσφοράς τους».

ΑΛΛΑ, εδώ φτάσαμε στα μέσα του Οκτώβρη και τα σχολεία ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει με πλήρες εκπ/κό προσωπικό και ωράριο, ελλείψει ακριβώς ενός σωστού προγραμματισμού κατανομής του εκπ/κού προσωπικού. Όσο για την «έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς των εκπ/κών», ας φροντίσει πρώτα το υποργείο Παιδείας ο εκπαιδευτικός να μη χρησιμοποιείται ως κλωτσοσκούφι από εδω κι από εκει!
www.haniotika-nea.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *