Mειονοτικά σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία

Tου Μ. Τζεμαλή

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε και τα σχολεία σε όλη τη χώρα έχουν μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η ΔΟΕ, με πολύ επιεικείς υπολογισμούς σε σχέση με τη πραγματικότητα, τα κενά σε δημοτικά και νηπιαγωγεία μόνο φτάνουν τα 12884 σε όλη την Ελλάδα χωρίς να υπολογίζονται τα κενά στην παράλληλη στήριξη.

Στο νομό Ξάνθης σύμφωνα με τους αιρετούς του ΠΥΣΠΕ, τα κενά σε δημοτικά και νηπιαγωγεία εξακολουθούν να είναι πολλά. Στην ειδική αγωγή δεν έχει γίνει ούτε ένας διορισμός. Τα ειδικά σχολεία υπολειτουργούν, ενώ σχεδόν κανένα τμήμα ένταξης στον νομό δεν έχει δάσκαλο. Επίσης κενά παρατηρούνται στα γυμνάσια και λύκεια του νομού Η κατάσταση στα μειονοτικά σχολεία είναι ακόμη χειρότερη.

Τα κενά των δασκάλων στο τουρκόγλωσσο πρόγραμμα ξεπερνούν τα 90 σε Ξάνθη, Ροδόπη και Έβρο. Συγκεκριμένα, από το τουρκόφωνο πρόγραμμα στο νομό Ξάνθης λείπουν 41 δάσκαλοι, στην Ροδόπη 40 και 8 στον νομό Έβρου. Ενώ στο ελληνόφωνο στην Ξάνθη τα κενά ξεπερνούν τους 30 δασκάλους και 20 νηπιαγωγούς. Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρήκε άδεια τα μειονοτικά σχολειά και από βιβλία. Η έλλειψη βιβλίων του τουρκόφωνου προγράμματος για το σχολικό έτος 2015 – 2016 δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι ελλείψεις ήταν γνώστες από την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου παιδείας, προϊστάμενοι και άλλοι εμπλεκόμενοι παράγοντες (θεσμικοί, πολιτικοί, αυτόδιοικητικοί) δεν έκαναν τίποτα, ώστε τα βιβλία να βρίσκονται στην ώρα τους στα σχολεία.

Η αδιαφορία αυτή οδηγεί σε περαιτέρω υποβάθμιση του μειονοτικού σχολείου και γυρίζει την εκπαίδευση των μικρών μαθητών πίσω στην δεκαετία του 80, που τα μαθήματα του τουρκόφωνου προγράμματος γίνονταν σε φωτοτυπίες. Είναι κοινά αποδεκτό, ότι η εκπαίδευση έχει δεχθεί ισχυρό χτύπημα από τα μνημόνια και τις πολιτικές λιτότητας. Αντίστοιχο και ίσως μεγαλύτερης έκτασης , είναι το πλήγμα και στην μειονοτική εκπαίδευση. Εκτός από ελλείψεις σε προσωπικό, βιβλία, υλικοτεχνική υποδομή (παραπάνω από τα μισά κτίρια είναι ακατάλληλα), η υποχρηματοδότηση, κλείσιμο μειονοτικών σχολείων, συγχώνευση τμημάτων, βλέπουμε να δέχεται και ρατσιστική επίθεση.

Προς αυτή τη κατεύθυνση κινείται ο ρατσιστικός νόμος 4310/2014 που ψήφισαν οι ΑΝΕΛ, το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία αγκαζέ με τους φασίστες της Χ.Α. Ο ΣΥΡΙΖΑ, πριν την ανάδειξη του στην εξουσία έλεγε, δια στόματος του κ. Τ. Κουράκη, ότι θα τον καταργήσει, αλλά έπραξε ακριβώς το αντίθετο. Με την εκλογή του στην εξουσία, ξέχασε τις δεσμεύσεις του και έτρεξε πρώτα απ’ όλα να εφαρμόσει μία προς μία τις διατάξεις του επαίσχυντου αυτού νομοσχεδίου. Ο νόμος αυτός που βάζει ταφόπλακα στην μειονοτική εκπαίδευση, απαγορεύει σε μουσουλμάνους απόφοιτους παιδαγωγικών τμημάτων να διδάσκουν ελληνικά στα μειονοτικά σχολεία!

Πρόκειται για μία επαίσχυντη και ρατσιστική διάταξη αφού διακρίνει άμεσα μεταξύ των εκπαιδευτικών στη βάση του θρησκεύματός τους. Ένα άλλο μελανό σημείο στην μειονοτική εκπαίδευση είναι η ειδική αγωγή. Δεν υπάρχει ούτε ένα ειδικό μειονοτικό δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο στην Θράκης, ενώ μόνο δύο τμήματα ένταξης λειτουργούν στην Ξάνθη. Κανένα δεν έχει δημιουργηθεί στην Ροδόπη και στον Έβρο που βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος του μειονοτικού πληθυσμού. Πολλοί δάσκαλοι που εργάζονται στα μειονοτικά σχολεία και στα δύο προγράμματα (τουρκόφωνο/ελληνόφωνο) δηλώνουν αδυναμία να αντιμετωπίσουν περιπτώσεις μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες η με άλλες αναπηρίες. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι πολλοί από τους δασκάλους δεν έχουν εκπαιδευτεί και επιμορφωθεί στην αντιμετώπιση μαθητών με αναπηρίες.

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η μειονοτική εκπαίδευση. Δυστυχώς η πολιτεία δεν θέλει να δώσει λύσεις σε κανένα από αυτά τα προβλήματα. Το έχει δείξει με την στάση της όλα τα προηγούμενα χρόνια. Οι μόνοι που μπορούμε να σώσουμε τα σχολεία μας είναι οι δάσκαλοι με τα σωματεία τους, οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων και όλη οι απλοί άνθρωποι, εργαζόμενοι και άνεργοι. Όλοι αυτοί που έχουν συμφέρων από μια δωρεάν ποιοτική δημόσια και μειονοτική εκπαίδευση.

Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για απεργία και ένα μεγάλο συλλαλητήριο, αντίστοιχων αυτών που έγιναν το 2013, για το σταμάτημα της δράσης των φασιστών της Χρυσής Αυγής, το αντιπολεμικό συλλαλητήριο για τις σφαγές του σιωνιστικού κράτους του Ισραήλ στη Γάζα και τα συλλαλητήρια των μεγάλων πανεργατικών απεργιών. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούν ξανά τα σωματεία των εκπαιδευτικών και να το στηρίξουν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων από όλο το νομό ώστε να δοθεί το μήνυμα ότι κανένα σχολειό δεν θα κλείσει, κανένα σχολειό δεν θα μείνει χωρίς δάσκαλο, χωρίς βιβλία, χωρίς θέρμανση, κανένας μαθητής χωρίς δωρεάν μεταφορά.

Μηλιαζήμ Τζεμαλή

xanthipress.gr

 

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *