Ομιλίες Αν.Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη στη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη.

Ομιλίες Αν.Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη στη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη.

O Αναπληρωτής Yπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης συμμετείχε σε δύο εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη στις 27-4-15, στο Συνέδριο Εducation, Innovation, Entrepreneurship, που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας και στην Κρήτη, στις 28-4-15, στην ημερίδα υπό την αιγίδα του Υ.ΠΟ.ΠΑΙΘ με θέμα «Χρηματοδοτικές ευκαιρίες του Πακέτου Γιούνκερ-Στοχευμένες δράσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κρήτης μέσω της διασύνδεσης με την έρευνα».

Ο κ. Φωτάκης τόνισε  τις προτεραιότητες της πολιτικής του Υπουργείου για την προώθηση της επιστημονικής έρευνας,  την προσφορά της στην Παιδεία και τον Πολιτισμό και τον ρόλο της ως μοχλό ανάπτυξης για τη χώρα και

παρουσίασε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που ήδη έχουν αναληφθεί ή πρόκειται να υλοποιηθούν στο άμεσο μέλλον για την επίτευξη των στόχων αυτών.

Συγκεκριμένα ο  Αν. Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας τόνισε:

«Θα ήθελα να θέσω άμεσα ένα κεντρικό ερώτημα: Στις συνθήκες της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα σήμερα, ποιος είναι ο ρόλος της Έρευνας, ποιος είναι ο ρόλος της Γνώσης;

Η απάντηση είναι τόσο απλή όσο δύσκολη είναι η υλοποίησή της και έχει δύο σκέλη:

-Η Έρευνα και η Γνώση μπορεί να αποτελέσουν ανάχωμα στην πνευματική, ηθική και υλική φτωχοποίηση και κατάπτωση της κοινωνίας, που είναι συνεπακόλουθα της κρίσης.

-Η έρευνα και η Γνώση μπορεί να στηρίξουν το μέλλον της χώρας, να δημιουργήσουν προοπτική, να δώσουν ελπίδα, ιδιαίτερα στο σημαντικότερο κεφάλαιο που διαθέτει: Στους ανθρώπους της, τους νέους επιστήμονες και ερευνητές.

Παρά λοιπόν την κατάσταση έκτακτης ανάγκης που διαχειρίζεται σήμερα η Κυβέρνηση, αναγνωρίζει  αυτή τη σημαντική προσφορά της Έρευνας, γι’ αυτό και καθαρά θα ήθελα να διακηρύξω  την πεποίθησή μου ότι «Οι δαπάνες για την Έρευνα αποτελούν επένδυση και όχι κόστος».

Η πολιτική που διαμορφώνουμε θα αποτυπωθεί σε σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση παθογενειών 40 και πλέον ετών και αποσκοπούν στην προώθηση τριών κύριων στόχων:

-Η επιστημονική έρευνα να αποτελέσει στήριγμα για την Παιδεία και τον Πολιτισμό, μέσω της Γνώσης που παράγεται και  να στηρίξει τα δύο αυτά συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας.

-Η υψηλής ποιότητας επιστημονική Έρευνα να γίνει πρεσβευτής για την προβολή της χώρας στο διεθνή χώρο, κάτι που είναι τόσο αναγκαίο στις σημερινές συνθήκες. Και ο τρίτος στόχος:

-Με την καινοτομία που προκύπτει από την αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων, η επιστημονική Έρευνα να αποτελέσει μοχλό για την ανάπτυξη της χώρας.

Η επίτευξη αυτού του τελευταίου στόχου είναι και το μεγάλο στοίχημα, όχι μόνο για το παρόν αλλά και για το μέλλον της χώρας. Το θέμα είναι πολυσύνθετο και απαιτεί σοβαρές και στοχευμένες  παρεμβάσεις σε ολόκληρη την αλυσίδα της Καινοτομίας, από τη βασική και εφαρμοσμένη Έρευνα έως την παραγωγή πλούτου με την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και τεχνικών και την επιστροφή αυτού του πλούτου στην κοινωνία. Η δραστική μείωση της γραφειοκρατίας, η θέσπιση κανόνων απλών, προσαρμοσμένων στην ευελιξία που απαιτεί η ερευνητική δραστηριότητα με ταυτόχρονη εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, είναι πρωταρχικής σημασίας. Η κινητοποίηση της κοινωνίας σε αυτή την προσπάθεια είναι προϋπόθεση για την επιτυχία.

Τέλος, η επιδίωξη της επιστημονικής ποιότητας και αριστείας, ως άξονα που διατρέχει οριζόντια και τους τρεις παραπάνω στόχους  αποτελεί αναγκαία συνθήκη για να υπάρξουν αποτελέσματα μακράς εμβέλειας.

Την πολιτική αυτή διαμορφώνουμε και αποσκοπούμε  να αποτυπωθεί σε νομοθετικές παρεμβάσεις που έχουμε προγραμματίσει. Επίσης συγκεκριμένα μέτρα έχουν ήδη σχεδιαστεί για τη στήριξη νέων επιστημόνων και την αναχαίτιση  φυγής τους προς το εξωτερικό όπως και για τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για την ανάληψη καινοτόμων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών. Η δημιουργία κλίματος που παρέχει προοπτική και ελπίδα βρίσκεται στον πυρήνα της ερευνητικής πολιτικής που σχεδιάζουμε».

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *